2015. április 13., hétfő

EGY HANGLEMEZBOLT ÉS KÁVÉZÓ TERVEZÉSÉNEK TÖRTÉNETE / 12




Már rég óta nem jelentkeztem a hanglemezbolt és kávézó tervezésének történetével. Pedig nem állt le a projekt. Már biztosan nem emlékszel, de a legutóbb ott hagytam abba, hogy szeretném, ha a kiszolgálópult homloklapja látványos megjelenést kapna. Ez sikerült is, várakozásomon felül.


De vegyük sorjában az eseményeket.

Elkészültek a beltéri ajtók.
Bal oldalon láthatod a tervet,
jobb oldalon a megvalósulást.

 
 
A lépcsőkorlát is a helyére került. A régóta ezzel foglalkozó cég képviselőjének, elegendő volt csak szóban vázolnom az igényeimet. Szép munkát végeztek.


 
Az életben is jól mutat a pici üvegpadló. Kicsit félelmetes ugyan. Nagyon kapaszkodtam amikor rá léptem. (Nem öncélúan van ám itt. A felszolgáló - az oldalfalba utólagosan vágott nyíláson át, - erre rálépve tudja majd beadni, a piszkos edényeket.

 
 
 
Az asztalos is beszabta és helyére illesztette már a fa lécsőborítást, mely fehér-fekete zongora mintát kapott. Kissé öregített, koptatott felülettel.






Őt is csak dicsérni tudom. Szépen dolgozik. Bár a látvány mégsem hozta eléggé a belefektetett energiánkat. 
Én a valóságos méretben előrajzoltam a fekete billentyűket. A kivitelező többször is bejött egyeztetni. Ennek ellenére az a meglátásom, hogy a szabálytalan, húzott lépcsőn nem érvényesül ez minta. (Tanulság, hogy a jó szándék ellenére sem sikerülhet minden tökéletesen.)



Azért az üveglapon állva élvezhető a látvány.



 
A kiszolgálórész bútorai is készen vannak már, legalábbis egy ideig ezt gondoltuk, de most fogjuk szétszedetni. Szerettük volna elkerülni, sajnos a történet ez esetben is a szokásos módon alakult.  
Ugyanis a gépek, melynek a méretéről a tervezéskor még nem tudtunk, nem férnek el. A tulajdonos, érthető okok miatt nem veszi meg ezeket, a nyitás előtt egy évvel, amikor még nem is tudja igazán mit szeretne. Ilyenkor pedig borítja az eredeti elképzelést. A pult alatti résznél felkészültek voltunk, mobil lábakra helyeztük a munkapultot, így bármit alá lehet helyezni, de felső szekrények a mai állás szerint sztornózva lesznek. 



 
 
 
 
 



Itt az a pultelőlap, amire kitaláltam a kottavonalakat hangjegyekkel. A terven így nézett ki.



 

Abban csak reménykedtem, hogy a hangjegyek majd világítanak is, de megvalósult! 

Szóval találtam egy reklámgrafikával foglalkozó céget, akikkel szintén meg vagyok elégedve. Előálltam az elképzelésemmel és tudták, vagy ha nem megkeresték a megoldást.
Mintadarabot készítettek, hogy meggyőző legyen amikor a tulajdonos a megrendelésről dönt. Ugyanis nem kevés pénzbe kerülnek az ilyen design elemek. De érdemes rá költeni, mert - ha eljössz egyszer ebbe a kávézóba -, erre a részletre emlékezni fogsz.


 

Ez volt a mintadarab, mellyel szemléltették milyen színes fényeket tudnak készíteni. Úgy döntöttünk, hogy ez így jó, ahogyan van. Nem színezzük egyenként más-más színűre őket, mint ahogy az eredeti terven szerepelt. Egyöntetűen tarka lett mindegyik.

Kicsit csinosítottunk a hangjegyeken.



Sajnos nem vagyok profi fotós, így a színeket visszaadni nem tudom. A valóságban mindegyik ugyan olyan színes, mint az a fenti minta darab.


Szóval élőben nagyon jól mutat.



 Ilyen lekapcsolt állapotban.


Jó lett a lengőajtó kávés csésze formájú, áttört mintája is.


 


   Folytatom.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése