2015. április 19., vasárnap

VINYL CAFÉ HANGLEMEZBOLT ÉS KÁVÉZÓ TERVEZÉSÉNEK TÖRTÉNETE / 14







A vendégtér berendezéséről még nem írtam.




Nem a legelején kezdem. Egy régebbi változatnál, amikor az volt a kérés, hogy a tulajdonos egy kiselejtezett ülőgarnitúráját helyezzem el az asztalok mellé. De hol vagyunk már ettől.







A tulajdonos talált az interneten egy holland céget, akik 1950-es évek hangulatát idéző kárpitos garnitúrákat forgalmaznak. Kínálatukból tetszettek a piros-fehér bőr, egyedileg összeállítható méretű ülőgarnitúra, a színes bőrhuzatos fémvázas székek, asztalok. Ezeket hazai, fa tárgyakkal egészítettem ki. Így készítettem el ezt a hangulat képet, melyen az asztalok köré csoportosítottam a székeket.






Amikor az elképzelt berendezési tárgyakat elhelyeztem az alaprajzon. Úgy gondoltam sínen vagyunk. Nekem már nincs ezzel több dolgom. A tulajdonosnak csupán meg kell rendelnie.



De következett a szembesülés a holland cég horribilis áraival, majd azzal, hogy a magyar forgalmazók 15-ös darabszám alatt szóba sem állnak velünk, csak felárért, ami sajnos irreálisan megemeli a költségeket.

Így evidens a döntés: csináltatunk egyedileg hasonlót, a számunkra elfogadható költségvetéssel.




.
Közben jött az ötlet, hogy az elszeparált berendezéseket jobban kedvelik a vendégek. Szívesebben ülnek le meghitt kis zugokba. Ebből adódott a kérés: alakítsam át az alaprajzot boxosra.


Ebbe a térbe tesszük majd a már megvásárolt zenegépet is, aminek jó lenne a tér centrumában helyet találni.

Kezdődött az újratervezés. (Itt sem úsztam meg.)

Vendégtér alaprajz


Fent csak az ülőalkalmatosságokról írtam. De az asztalok véglegesítése sem volt semmivel egyszerűbb. Vagy limitált a darabszám, vagy nem jó a méret, vagy túl magas az ár. Volt problémánk bőven, amíg el nem jutottunk itt is az egyedi gyártáshoz.
 




Vendégtér berendezési tárgyakkal

De nem részletezem tovább. Végül is mostani állás szerint itt tartunk:












A piros-fehér "U" alakú ülőgarnitúra bőrből fog készülni egyedi gyártásban.

A székeket megvásárolta már a tulajdonos, akciósan. Formáját tekintve szebb, mint vártam. A háttámláján áttört kávéscsésze forma, de a fa részek színe nem megfelelő, ezért újra pácoltatjuk. Az ülőfelületét mi fogjuk kárpitoztatni, kék- piros színben.

A többi kárpitos rész egyedi tervezésű textillel készül majd (lemezborítók mintája alapján), szintén egyedi gyártásban.

Az asztalokat is a jól bevált asztalosunk készíti majd el, a terveim szerint.




 
Még mindig folytatni fogom! (De remélem már nem sokáig.)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése